Miből áll az arculat?

Miből áll az arculat?

Ott tartunk tehát, hogy az énmárka alapja a saját erősségekből, célokból és értékekből létrehozott brand-személyiség. A márkához kapcsolódó elemek összessége: megjeleníti a szaktudást, megjegyezhető, valamint az enyém.

Amikor a brand-személyiséget a célcsoport felé meg szeretném jeleníteni, történetet mesélek róla. A történet hidat épít a célcsoport felé, jövőbeli megrendelőim az én márkám történetét a sajátjukként ismerik fel, saját céljukat látják megjelenítve benne.

Mindezt az arculatban jelenítem meg, az arculati elemeken keresztül kommunikálom a célcsoport felé.

Ezek közül a legfontosabbak

a név,

a szlogen,

a logo,

a grafikai elemk közül pedig a paletta és a betűtípus.

Név – szlogen – logo

A vállalkozás vagy szolgáltatás nevét, a szlogent és a logót egymással összefüggésben, egységként érdemes felfogni. Nézzünk erre egy példát.

^

Név: "nature"

Énmárka esetében adja magát az ötlet, hogy saját nevünkkel jelenítsük meg szolgáltatásunkat. Akár ezt a lehetőséget választjuk, akár pedig fantázianevet találunk ki, érdemes a vállalkozás nevét különálló „műalkotásként” felfogni.

Ez a név –  még ha a sajátunk is –  a „fellépőnevünk” lesz: ezzel lépünk a világ elé. A teljes nevünket szeretnénk használni? Esetleg csak a keresztnevünket vagy a vezetéknevünket? Melyik változatnak milyen hangulata, hatása van? Esetleg, mint példánkban is, fantázianevet alkotunk a szolgáltatás számára?

^

Szlogen: "Live young"

Voltaképpen a szlogen nem más, mint egyfajta hitvallás. Az a hívószó, amelyikkel jelen szeretnénk lenni a célcsoportunk gondolataiban.

A szlogent felfoghatjuk úgy is, mint a márkánk történetének tömör összefoglalását. Ha címet kellene adnunk a brand-sztorinknak, a szlogen lenne ez a cím.

^

Logo

A logo képi eleme nem más, mint a név és szlogen grafikus megjelenítője. Ebben a példában a természetesség és ifjúság képzetét a friss hajtás képével hívhatjuk elő.

Ahogy példánkon is láthatjuk, a teljes logo egységbe foglalhatja mindhárom elemet. De az is előfordul, hogy csak az egyik jelenik meg benne. Erre láthatunk példákat a fenti képeken.

A paletta és a betűtípus

Palettának az arculati elemekben vissza-visszatérő választott színeket nevezzük. Amikor a márka színvilágát mérlegeljük, érdemes tekintetbe vennünk az iparág színeit is, amelyben tevékenységünket folytatjuk. Rákereshetünk például a grafikai stúdiókra, a fodrászatokra, a kozmetikai cikkeket forgalmazó cégekre vagy az építőipari beruházásokra. Azt fogjuk látni, hogy egy-egy iparágnak jól elkülöníthető színvilága van. Ha nem is kell feltétlenül ezeken a kereteken belül maradnunk, de jó, ha tudjuk, milyen hatások érik a megrendelőt, amíg a konkurencia honlapját böngészi.

A betűtípus legalább ennyire fontos. Az egyes betűkészletek hangulata eltérő, vannak köztük fiatalosak, tradicionálisak, játékosak. Egy jól megválasztott betűtípus erősítheti arculatunk összhatását, de ha rosszul döntünk, az eredmény zavarba ejtő diszharmónia lesz.

Ezer szónál több egy kép

Lássunk néhány példát az elmondottakra!

Figyeljük meg, hogy működik együtt a
logo – szlogen – név hármasa
a palettákkal és a betűtípusokkal!

Elképzelt vállalkozásunk természetes alapanyagokból készült kézműves szappancsaládot forgalmaz. Nézzünk meg néhány számukra készített logóvariációt!

Ha szeretnél a vállalkozásod számára új arculatot alkotni, válaszd Kisarculati elemek csomagunkat!